onsdag 2 juni 2010

Köpt bok!


Äntligen har den kommit! Min bibel #2! Med massa nya fina mönster.
Kommer kasta mig över boken så fort den dimper ner innanför dörren.. Eller, jag kommer rycka den ur brevbärarens hand! Allt för att kunna börja virka den gullige dinosarien på framsidan! :)
Har nyligen kommit hem från en snabbrunda inne i storknallen. Fick med mig en vit solhatt, en svartvit mössa, solskyddsspray, ett skydd till banan samt en rosa melaminskål med lock. Nu e jag lite lyckligare faktiskt.
Träffade på en gammal vän. En av mina närmsta för ett par år sedan. Han var nästan som en främling. Sorgligt. Men de e ju så. Hörs man sällan så glider man isär. Man delar inte vardagen på samma sätt längre. Så är det ju.
Det blev varmt. Idag. Ute alltså. Och då blir jag ju så knäckt. Ok, jag älskar värmen men faaaaaan vad jobbigt det e! Hemma åxå. Vi kan inte ha öppet balkongdörren om vi inte har stenkoll på Tossy. Han hade klättrat upp på utemöblerna häromdagen o stod nästan o kikade ut över balkongräcket! Hua! Det kunde gått illa!
Pappan i familjen är o vaxar Seatbilen. Mamman i familjen har precis gjort kyckling, ris och egengjord currysås. Nu en liten snabbloggning. Det lilla barnet går omkring här inne på kontoret o snyftar o gnäller. Det är dags för välling o sängen. Och för mig är det dags för biggest looser och mina mormorsrutor. :)

1 kommentar: