onsdag 16 juni 2010

Djurpark och soligt väder!


Idag blev det så äntligen bra väder!! Eller ja, det va väl smygpremiär för det fina vädret igår redan kanske, men inte riktigt lika skönt som idag.
Var o tränade med Cathrin på förmiddagen, och efter en välbehövlig eftermiddags-nap så styrde jag o Gustav kosan mot djurparken där vi mötte upp Eva, Dex o Katja. Det va kul att Gustav denna gången inte missade barnens zoo pga att han sov eller att djuren tagits in. Dock klappade han mest på en av skötarnas "Borås djurpark" emblen som hon hade på ryggen på sin t-shirt.. Hihi.
Men han klappade lite på en get också, och så gjorde han sitt morrande läte när han pekade på grisarna.. Han brukar göra det ljudet när Vincent får chihuahua-anfall så jag vet inte om han tyckte grisarna liknade Vincent eller om han tyckte det lät som om de hade fått chihuahua-anfall allihopa.. Kanske en blandning av båda..
Igår fick jag äntligen Andreas att köpa oss en grill!!! Han har varit emot att sitta på baksidan o grilla tills nu. Fattar inte varför, men så har det varit. Så igårkväll blev det grillning! Gott!
Det är väldigt skönt när Andreas har semester. Och mysigt. Man blir en familj. Det är inte bara jag o Gustav som ska hitta på saker utan jag och Gustav och Andreas. Så som det ska va! Underbart med familjeliv!
Igår såg vi på filmen Precious. Fruktansvärd film. Och fruktansvärt bra film åxå för den delen. Vilket hundliv hon levt stackars Precious. Jag rekommenderar den starkt. Men man ska vara beredd på att det absolut inte är någon feel-good-film. Hua!
Nu: Pizza!

2 kommentarer:

  1. Mysigt var det, måste göras om snart igen med samtliga i våra familjer. Fredrik vill kolla in hur björnarna har det, jag sa att gräset var fint & böljande iaf *fnissar*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahaaa! Men det va ju det!! Böljande!! Det va det enda jag la märke till i nya björnriket iaf! ;)
    Men lätt att vi drar dit snart igen! Allihopa!

    SvaraRadera