söndag 20 juni 2010

Jo... det e ju så..

.. Störst av allt är kärleken!!
Men lite dåligt ändå av Daniel Westling... ursäkta: Prins Daniel.. Att sno min bloggrubrik i mitt förra inlägg o ha i sitt tal till sin brud Victoria.. Men men.. Jag är så himla vokabulärsik och givmild att jag givetvis delar med mig.

Så. Igår var det då bröllop. Mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel. Jag hade inga planer på att kolla överhuvudtaget, men det slutade med att jag såg allt. Typ. Och tom grät lite. För det var faktiskt vackert! Och man blir glad över att de faktiskt älskar varandra. På riktigt. Det är fint. För trots allt... Störst av allt är faktiskt kärleken.
Har lite svårt att förstå alla negativa motståndare till allt bara. Nuff said.

Idag var planen att vi skulle hänga med familjen Hedblom i Annelundsparken, men så fort vi kom dit började det regna. Vi begav oss därför allihopa till Viskan och käkade lite lunch. Trevligt var det! Och det var mycket barnfamiljer där faktiskt. Så man tillhör inte någon minoritet på cafeér längre som jag faktiskt trott tidigare.

Senare på eftermiddagen har vi varit ute hos min pappa och Majlis. Det var också trevligt. Gustav lekte med en kratta i trappan till altanen hela tiden så han var väldigt nöjd. Nu slumrar han sött i sin säng. Och vi är trötta. Trots en liten blund här mitt på dagen. Robert berättade att han hade gått upp kl 4,30 med Filip idag. 4,30!!!!! Hade aldrig pallat om Gustav varit så morgonpigg. Usch. Ska aldrig mer klaga när Gustav får för sig att gå upp 06,30. Det e ju iaf humant.

2 kommentarer:

  1. Mmm när jag såg klipp från Daniels tal på nyheterna idag så grät jag en skvätt...varje gång de visade samma klipp dessutom *fnissar*

    Låter som ni haft en mysig dag. Vi har hängt i fristad hos svärföräldrarna & sen var jag & Dex hos Nina en sväng.

    SvaraRadera
  2. jag räknar in mig i gruppen 'negativa motståndare' och det är för att jag skiter fullständigt i att de gifter sig. hade mina pengar gått till att operera till deras hakor kanske jag inte hade sagt nått ;)
    näe men ingen jävel kommer betala mitt bröllop om jag ens vill ha något.
    MEN jag såg det där talet med för 'alla andra' ville ju se skiten. och det var rörande. och det verkar verkligen som de älskar varandra. så som det ska vara :)
    men den där nobelmiddagen kan fortfarande dra åt helvete. suck...

    SvaraRadera