söndag 13 juni 2010

Mormorsfilt K L A R !!!

Trodde aldrig jag skulle bli klar med detta evighetsarbete, men klar blev jag o nöjd är jag! :)
Nu är det amigurumidags igen! Jag som sagt att jag aldrig ngnsin mer kommer virka en sköldis har nu påbörjat en. Det blir min 8:e!!!! Ska ge bort den.

Igår va lite av en helvetesdag för mig. Med alldeles för lite sömn o diverse krämpor underhöll jag Tossy Tok från 06,09 - 19,05. Utan en enda aktivitet inplanerad. Dvs, sitta inne hemma o gå varann på nerverna. Men gissa vad!? Vi klarade det! Dock var en välbehövlig promenad runt 16-tiden ett måste för att orka med kvällen. Det var givetvis då som hela himlen öppnade sig o vi blev dyngvåta. Men nåt jag fått lära mig är: "Det finns inget dåligt väder, bara dåligt humör" o jag välkomnade regnet med ett leende på läpparna o tänkte att vi torkar så småningom... -NOT!! Jag svor som en borstbindare o sprang hela vägen hem.
Att Marcus kom en sväng på kvällen sen var ett riktigt stort plus.
Coolt att både min hund o min unge dyrkar denna man. :)

Idag har Gustav fått leka av sig med Julia o Filippa. Nu ligger han o sover o om en stund kommer Jenny hit på lite eftermiddagshäng.

Andreas jobbar sin sista dag idag. Sen har han semester i 4 (!!!!) veckor!!! Ska bli helt underbart! Vi har väl inte så jättemånga planer förutom husvagnen, hofsnäs, djurparken o givetvis: min hemliga resa över midsommar!!! Att jag har lyckats hålla mig från att berätta för honom är ett under!! Ska bli sååå kul o komma iväg. O nä, jag kommer inte skriva vart vi ska. Det avslöjar jag när vi kommit hem! :)

Så dagen till ära har jag bakat honom en tårta. Med jordgubbar o vaniljkräm. De som känner min underbara man vet att hans absoluta favorit i världen är god mat o dryck o typ allt som kan ätas. Tårta inget undantag. Andreas älskar tårta. Han kommer bli så glad. O de e han värd. För han är helt enkelt fantastisk!

3 kommentarer:

  1. Åh den är såååå fin! Jag ser fram mot virkgenomgång men tvivlar lite på att jag någonsin ska lyckas skapa något så tjusigt som det du tillverkar.

    mmm tårta, antar han uppskattar dig ännu lite mer idag då :P
    Vi hörs imorgon!
    kram

    SvaraRadera
  2. Underbar filt! Det måste gått ganska fort att göra den ändå?

    Gött med ledig tid tillsammans! Vi har ett par veckor kvar, sen ska vi oxå vara lite lediga.
    Förresten, det bidde inget med spelningen i fred för min del. De sköt fram spelningen hela tiden, så till slut blev det för sent för mig som skulle jobba dagen efter...
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Eva - Säg en dag, en tid o en plats o jag kommer komma med virknålar o garn i högsta hugg o lära dig allt jag kan! :)

    Linda - Det hade nog gått fortare att göra filten om jag inte haft ca 1000 virkuppehåll under tiden.
    Tuuuuur att jag inte hängde med i fredags då! Jag hade blivit vansinnig om vi gått dit o ändå itne fått se dem lixom :/

    KRAAAAM

    SvaraRadera