fredag 23 juli 2010

Veckan som varit.

Jag har insett att jag är dålig på att skriva vad som händer i livet. Skriver mest om tankar och lägger in bilder på söta små skapelser. Både människor och skapelser i garn. Så därför tänkte jag nu göra en liten resumé av den gångna veckan.

Var ute i Torestorp och firade min kära mor i måndags. Hon fyllde år i juni redan, men med en familj som är mer uppbokad än kungen så är det inte lätt att boka in en helg som passar. Därför blev det en måndag i juli istället. Hon serverade plockmat och tårta och vi hade det trevligt. Hade köpt en liten smal plattång till henne som hon önskat sig och hon blev glad. Gustav lekte ute med Casper och sparkade/bar boll.

Tisdagen tillbringades först på ett litet inplanerat läkarbesök och sedan var hela familjen och hälsade på gammelmormor Margit och Sussie. Där bjöds på tårta på tårta. Smörgåstårta och gräddtårta. Jum-jum.

I onsdags var jag och Marcus på roadtrip till Göteborg. Vi kollade på Robin Hood med Russel Crowe *Slurp* i huvudrollen. Den filmen var bra. Varken mer eller mindre. En 3a helt enkelt. Ridley Scott-aktig precis som Gladiator. Det bästa med hela trippen var förstås min Shrekmugg med Fiona på.. Det var jag och alla barn som köpte sådana muggar med dricka i. Tur att Marcus har lärt sig att leva med hur jag är. Barnslig.
Många tycker att jag är lik Fiona. Så kan inte någon bjuda mig på maskerad snart så jag kan klä ut mig till henne och vinna typ "bästa förklädnad" eller nåt?

Igår var en trött-dag. Både jag och Gustav satt och glodde på tv hela dagen. Inte bra kanske, men man får faktiskt ha sådana dagar ibland. Tvättade gjorde vi. Lite nytta iaf.

Idag har jag och Gustav och Vincent varit hos pappa och Majlis i Viared. Det första Vincent gjorde (Förutom skälla på allt och alla) var att rulla sig i bajs. En stor äcklig grön bajs. Jag och Majlis försökte lokalisera värddjuret och kom fram till att det måste vara ett djur större än katt iaf. Antagligen en grävling. Äckligt var det och Vincent fick bada. Gustav lekte med morfar och röjde runt medans jag och Majlis mest satt och snackade strunt.
Ikväll kommer familjen Blomberg/Persson över på lite käk. Ska bli riktigt riktigt najs. Var aslängesen vi träffades!

Imorrn är det fika inplanerad med grannarna. Familjen Parkkinen/Strindgård. Dem har vi inte träffat på hur länge som helst heller. De har varit runt överallt under sin semester.

Söndag är det kalas för Gustavs kusin Emma som fyller 6 år.

Sådär! Lite redogörelse för mina dagar denna veckan! Inte illa att jag kom ihåg allt! :)

1 kommentar:

  1. När jag tänker efter så ÄR du faktiskt lite lik Fiona! =)

    SvaraRadera