lördag 17 juli 2010

Vänga kvarn.




Vädret var ok. Inte för varmt, inte för kallt. Som gjort för en tripp till Vänga kvarn. Gustav, Marcus och jag.
Och jag fick äntligen min chokladboll. Inte negerboll, chokladboll. Som jag varit sugen på länge. Och den var så god.
Och så drack vi cola direkt ur flaskan med smala sugrör. Sådana som fanns när man var liten. Självklart två sugrör i flaskan.
Och Gustav fick springa fritt. Och kastade stenar och löv ner i bäcken. Och var glad. Och det var jag också. För det har varit en bra dag idag!
Den avslutades med korv, mos och gurkmajonnäs hos Pelle Fesken.

2 kommentarer:

  1. Låter som en jättemysig dag! Själv har jag varit nere i Gbg, kånkat runt på ett jävla paraply genom hela stan... Men det var trvligt ändå. ;)

    SvaraRadera
  2. underbart :)
    och jag gick och funderade häromdagen på om det finns sånna sugrör kvar. de är ju mycket roligare än vanliga ! :D

    SvaraRadera