tisdag 27 juli 2010

Torpa stenhus



Ja, där var vi idag. Jag och Gustav och Marcus - extrapappan. Som rycker in när Andreas inte kan. Marcus är bra. Alla i min familj dyrkar Marcus. Men det är ju för att han är som han är. Genomgod. Och snäll. Och ställer alltid upp. Marcus är som många borde vara!
En av de vackraste platserna jag känner till är Torpa.
Ett av våra kompispar har bestämt sig för att gifta sig i riddarsalen i Torpa stenhus. Om jag någonsin ska gifta mig, ja då skulle jag valt Torpa stenhus också. Eller på en strand utomlands. Fast det känns lite falskt. Det med stranden och utomlands. Jag är ju inte mycket för stranden och värmen. Man ska nog välja en plats som man älskar när man ska lova någon trohet för resten av sitt liv.
Så det hade blivit Torpa stenhus för mig också. Om jag hade fått välja. Och om jag hade gift mig.
Igår hade jag och Eva mysdag. Jag lärde henne grunderna i amigurumivirkning. Kan ju alltid hoppas att hon fastnar också. Virkning är väldigt kul. Och avslappnande. En bra hobby helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Vi tänkte ta en sväng till Hofsnäs idag, men min krånglande mage satte stopp för de planerna. Får ta det imorgon istället.
    När är det du börjar jobba egentligen??

    SvaraRadera