fredag 16 juli 2010

Värmebölja..

.. som sagt.. Medans andra jublar över denna värmebölja gråter jag nästan. Jag hatar verkligen när det är så här varmt. Är inte utanför dörren mer än nödvändigt så Andreas har tagit Gustav på promenixar med olika slutmål medans jag har varit inne och städat, tvättat och bakat. Precis som andra passar på o göra det när det är dåligt väder gör jag det mitt i värmeböljan. He he.. Men sån är jag! De som känner mig vet att jag inte är mycket för +25 och över.

Jag åkte och lämnade tillbaka Gustavs skor. Han kunde inte gå i dem och trampade snett. Så han får överleva resten av sommaren utan sandaler dessvärre. Han har ju sina foppa-tofflor som är lite luftiga iallafall och har sådana dugit till mig hela sommaren duger de till min son.

Idag har Penny Lane varit här och umgåtts med mig och Gustav. Även hon fick sig en dos av Disneys klubbhus och Makka pakka och Igglepiggle. Hon mumlade något om att hon kände sig hjärntvättad precis innan hon gick hem. Och Jenny, jag förstår dig!!! Jag känner precis samma sak men har lärt mig att leva med det! ;)
Det var iallafall trevligt att träffa henne igen. Det blir alldeles för sällan!

Imorrn ska det "bara" bli 21 grader och molnigt. Jippi!!! Detta betyder att jag och Gustav kan förflytta oss ut igen! Jag är sugen på att ta oss till typ Torpa stenhus, Vänga kvarn eller nåt sånt där somrigt mysigt ställe.. Får se vart kosan styr oss imorgon och vad vi är sugna på då.
Andreas jobbar hela helgen så det är bara jag och Gustav... Och Marcus- extrapappan ;)

Nu ska jag gå och rensa lite jordgubbar och sedan sätta mig i soffan och virka.

1 kommentar:

  1. på jobbet blir jag hjörntvättad med ibland. de te.x. sjunger de gärna samma låt om och om igen. så jag avskyr verkligen den rosa helikoptern och marcusköttbullelåten .. usch!!
    så jag är van ;)

    glömde tacka för fikat som var jättegott!! mums och tack :D

    SvaraRadera