söndag 4 juli 2010

"Semester"

Ja. Just det. "Semester". Varför jag skriver ordet semester inom " " kan nog bara andra småbarnsföräldrar förstå.. Men att ha en snart 1,5 åring är inte direkt semester. På både gott och ont såklart.

Min käre man och jag åkte till Träslövsläge för att ha det lite lugnt o skönt i husvagnen ett par dagar med lillskrutten, men vi fick fly fältet efter bara två dagar.
Då hade varken jag eller han suttit ner under denna tid o tagit det lugnt. Vi hade dessutom bjudit ner Marcus för lite husvagnsmys, men vi umgicks typ ingenting.
Hur kan tre vuxna personer vara för lite när man ska jaga efter Tossig-Toker?

Vi hann iaf med ett besök till Varbergs fästning. Som jag tjatat om detta. Jag har inte varit där sedan jag va typ 6 år o jag hade storslagna minnen av bla bockstensmannen.. Så besviken jag blev. Inte alls som jag mindes det. Men nu har jag gjort mitt besök där iaf.
Det som däremot inte gjorde mig besviken var Varbergs glass.. Herre.. Hur kan deras hemgjorda rån vara så ofantligt goda?

Resten av semestern ska vi iaf ha semester. Dvs VARA HEMMA! E ju helt galet stressande o springa efter Gustav när han springer omkring. 1 vecka kvar sen börjar Andreas jobba igen.

Imorrn ska jag umgås med Eva. Saknar henne. Var längesen nu. Typ en vecka sen!

Nu är det filmtajm. Undrar vad som står på schemat för film idag?
Ett hett filmtips är annars Shutter Island. Shit vilken bra film!! Längesen jag såg något så bra! :)

1 kommentar:

  1. Tsss, min dinosaurie har varit klar sedan igår... Men tack för att du tänker höga tankar om mig. ;) Garnet tog slut, och så har jag ju jobbat som en liten gris oxå.

    Vi får boka in en träff någon dag också! Jag är ledig i veckan, sen åker jag till Uppsala med jobbet lörd-torsd. Och efter det är jag ledig igen.

    SvaraRadera