tisdag 17 april 2012

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Alfamamman. Det går ut på att man ska göra såhär:

– Besvara frågorna och publicera på din blogg.
– Välj 11 nya personer som du utmanar och länkar till.
– Hitta på 11 nya frågor och skriv i ditt inlägg.
– Berätta om utmaningen på deras blogg.
– Utmana inte personen som utmanade dig.


1. Vilken tidning är din allra bästa och varför?
Family living. Utan tvekan! Supersnygg inredningstidning som mixar loppis, begagnat och design. Precis sånt som jag gillar!

2. Vad imponerar på dig?
Kunskap. När en person besitter stor kunskap om någonting blir jag väldigt imponerad.

3. När du är på second hand och loppis, vad kikar du då efter?
Jag kollar alltid efter mitt efterlängtade timglas i trä. Tror jag snart hållt utkik efter det i över 10 år. Det dyker aldrig upp. Annat som jag tittar efter är stringhyllor, iittala och rörstrand, rådjur, ugglor samt gamla trälådor.

4. Vilket är ditt drömtema på en fest?
Disney! För då skulle jag vinna lätt genom att klä ut mig till Fiona!

5. Om du fick byta liv med en bloggare en vecka, vem skulle du välja?
Funderade på denna frågan jättelänge och kan inte komma på någon alls faktiskt. Så jag får vara så tråkig så jag passar på denna frågan.

6. Vilken mat brukar du bjuda på när du har gäster?
Nåt lättlagat. Kycklingfilé, ugnsgratinerade rotfrukter och tzatziki är en favorit som man inte kan misslyckas med! Samt cheesecake till efterrätt.

7. Vart hade du flyttat om du var tvungen att byta stad just idag?
Varberg! Faktum är att jag och min sambo diskuterat det några gånger. Kanske inte en helt seriös diskussion, men ändå. Det har tagits upp!

8. Tre band du vill se som du aldrig har sett?
U2, samt omöjliga Nirvana och Queen.

9. Vilka tv-serier älskade du som liten?
Fragglarna!! Vilken underbar serie! Samt Toffelhjältarna och Solstollarna. Det var tider det!

10. Ditt bästa klädesmärke?
Eeeeh.. Bryr mig inte alls om klädesmärken. Och som överviktig (men snart inte längre) så får man vara glad om man kommer i några snygga kläder över huvud taget och inte bara nåt som ser ut som ett tält. Men mitt absoluta favoritskomärke är Converse.

11. Vad är det tråkigaste du vet i hela världen?
Oj så svårt. Här skulle man ju kunna rada upp alla vardagens tråkiga sysslor som tvätt och städ och diskning, men faktum är att jag nog inte tycker det är så tråkigt.. Jag får svara åka till källsorteringen! Det är väl därför jag aldrig gör det utan lämnar över det på mannen.

Jag utmanar Eva Leona Linda Minna Mickan Jaana
Och mina frågor är:

1. Vad får dig riktigt glad?
2. Vilket är ditt drömresmål?
3. Om du bara fick äta en maträtt i resten av ditt liv, vad hade det blivit?
4. När blev du riktigt arg senast och varför?
5. Vilken är din absolut bästa liveband-upplevelse?
6. Ett mål du vill uppfylla?
7. Om du skulle vara ett djur, vilket skulle det vara då?
8. Säg någon person som du saknar i ditt liv.
9. Favoritsysselsättning en ledig dag?
10. Den bästa film du sett?
11. Vad gör du om 10 år?


1 kommentar: