fredag 20 april 2012

Jag måste försöka!

Jag måste försöka njuta denna sista tid av mammaledigheten! För nu är det snart bara 4 månader kvar.
Men jag klarar inte av att njuta.
Det börjar bli väldigt tråkigt att gå hemma. Jobbigt. Påfrestande. Och tom stressigt.

Är det inte Gustav och Ellen som stressar upp mig, är det jag själv med mina dagliga "måsten" som jag satt upp. Veckans alla dagar är oftast planerade och fullbokade redan i början på veckan. Men jag vill ju ha det så. Oftast. Det tråkigaste som finns är att bara sitta här. Det tycker både jag och barnen.

Men förutom att laga både lunch och middag, fixa mellis och frukost, så ska det tvättas, städas, plockas, säljas på tradera, träna, handla, träffa kompisar, gå långpromenader och umgås med barnen.
Som ni ser kom umgås med barnen sist i min uppräkning. För att vara hemma, för mig, är allt annat än att hänga med barnen. Vardagsbestyren äter upp den mesta tiden tyvärr.

Jag hoppas sommaren kommer bli bra. I våran trädgård. Då kan jag förhoppningsvis slappna av och lägga de tråkiga måstena åt sidan och bara njuta. Umgås med mina barn. Och bara va.
Yeah, right!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar