onsdag 29 september 2010

Sjuk..

.. Ja, så var det då dags för den andra sjukdomen sedan jag började jobba. Alltså har jag varit sjuk 2 gånger på 7 veckor. Inte ok. Vet inte om det har med att göra att immunförsvaret är sämre när man är gravid, eller för att det blivit sämre för jag varit hemma i ett och ett halvt år? Spelar väl inte så stor roll heller. Sjuk är jag. Och tom hemma från jobbet. Jag fick nog när min papperskorg på jobbet var full av snorpapper efter halva dan. Då tackade jag för mig och gick hem.

Men inte är det som förr när man var barn- och hundlös och var sjuk. Nej då. Det är ändå sysslor som ska göras, hund som skall rastas och mat som skall lagas. Idag har jag dessutom börjat namna upp Gustavs kläder som vi ska ha med till förskolan. Massa extra mysbyxor, tröjor, sockar samt ytterkläder. Det är då jag till min fasa upptäcker att han endast har termobyxor som extrautekläder, ingen jacka! :O
Så det får bli till att tradera hem en jacka, för vad händer om hans overall blir blöt?
Jag har även varit duktig och fixat alla papper med scheman och inkomst till både kommunen samt förskolan, varit och fixat ingredienser till en kyckling- och fetaostpaj som jag ska göra idag samt slökollat på tv.

Nu ska jag ta mig en alvedon så denna förbaskade huvudvärk försvinner. Och sen ska jag ställa mig och börja med maten. Förhoppningsvis kommer pappan och barnet hem från sin lekplatsutflykt snart.

4 kommentarer:

  1. småbarnspedagogsJenny!29 september 2010 kl. 18:35

    du kan köpa ett fleeceställ och ett bra regnställ. det är bra på hösten. och då blir han inte blöt.
    tänk på att ha kläder som han kan leka i. och vantar så han kan greppa saker. så han inte blir stillastående eller frustrerad när han är ute och leker.
    har han för mkt kan tendensen bli att han står där som en michelingubbe och inte tycker det är kul ute. så bra lek-kläder = bra utelek = nöjd förskolekille.
    förhoppninsvis. namna nappen med. ta med 2!

    SvaraRadera
  2. åh, bra tips kära du!!! Regnställ har han ett fint oanvänt jag köpt på didriksson, men fleeceställ e det värre med.. bara fleecejacka.. måste han ha fleecebyxor?

    Åh, nappnamning hade jag helt förträngt.. Ska genast fixa detta :)

    SvaraRadera
  3. fleecebyxor är asbra att ha under regnbrallerna :)
    det är bra när vårslasket kommer med.
    för då går dom nästan alltid i overall med regnbyxor ovanpå. sen när det inte är så kallt längre, som nu på efermiddagarna och i mars-april är fleece å regnställ ihop standard. iallafall där jag vart.
    märkte det nu att de barn jag haft innan har bra klädvanor som vi tippsat om medans andra får vi tippsa vidare om :)

    SvaraRadera
  4. då ska jag se till att fixa ett par fleecebraller till tossig tok!! Bara det bästa är gott nog åt honom :)

    SvaraRadera