söndag 19 september 2010

En bra helg!

Vi har haft en mycket bra helg hela familjen.

Det började med en fredag med fredagsmys och hämtmat från thaien. Redan där kan det inte bli så mycket bättre, men det toppades med att Marcus kom över och vi kollade idol och filmen Signs. (Jag kollade dock bara 40 minuter av filmen sen var jag så trött så jag var tvungen att krypa till kojs. Dock har jag sett filmen många gånger förut så jag vet vad som händer i den så att säga.

Lördagen började med att jag blev upphämtad av Linda och Klas och vi begav oss till Herrljunga på loppis. Bildbevis på vad jag köpte finns något inlägg bakåt i tiden. Mycket nöjd med min shopping!
På kvällen kom mamma och Lennart och vi bjöd på tacos, chokladpudding och gamla minnen i form av foton från gemensamma resmål bakåt i tiden.

Och idag. Idag var det så äntligen dags att rösta. Så man slipper lyssna på all denna propaganda från alla olika partier. Skönt när det är över. Och vi får väl se hur svenska folket valt att leva sitt liv 4 år framåt i tiden. Det e svårt det här med att rösta. Det finns lixom inget parti som man diggar fullt ut. Hade man fått plocka små bitar av alla olika partier så hade det nog blivit allra bäst. Men så funkar det ju inte.
Eva, Fredrik och Dexter kom över på lite våfflor och umgänge vid lunchtid och vi diskuterade en middag på stan framöver. Dock har jag efter noga övervägande nog ångrat att vi halvbestämde Kökét. För Thaien är ju alltid thaien.. Eller vad säger du Eva??
Blev lite depp idag också. Träffade på en bekant som har en son i samma ålder som Gustav och han berättade att han och hans tjej ska gå isär. Precis efter att jag glatt med stora magen rätt i vädret berättat att vi ska ha en liten till. Det är så sorgligt när ett förhållande tar slut när barnen är så små. Annars också för den delen, men speciellt när det är små barn inblandade.
För en stund sedan kom vi hem från en fika med Goran och Jonathan. Mycket trevligt och på tok för längesen!!

Nu är det strax dags för nattning av Gustav och Andreas står vid spisen och gör fläskfilé och kantarellgryta. Jum jum jum! Fantastiskt att ha en man som är bättre i köket än en själv! :)

4 kommentarer:

  1. Mmm kött...& mmm thai, alla dessa beslut :P

    SvaraRadera
  2. och nästa helg? :

    http://syfestivalen.se.preview.webhosting.telia.com/Contents.asp?id=251

    SvaraRadera
  3. Nope.. Ingen syfestival. Kan inte betala 100 spänn bara i inträde. Det e ju lixom 4 garnnystan ;)

    SvaraRadera