måndag 6 september 2010

Jag har jobbat hårt idag!

Riktigt riktigt hårt! Synd att man inte fick gå hem när man hade gjort tillräckligt mycket jobb för att täcka upp 8 timmar. Isåfall hade jag garanterat kunnat gå hem innan lunch.
Men det känns bra. Man ska jobba bra. Inte mygla.
Som en vis kvinna en gång sa till mig: Man ska lämna skeppet med flaggan i topp.
Och det är vad jag har tänkt göra i december.
Folk ska minnas mig som snabb, effektiv och driftig. Inte sur o lat o slö. Nej nej. Fel fel fel.

Som en kollega berättade för mig idag. Att det var en på hans förra jobb (på ett lager) som hade byggt ett hemligt rum långt upp på en massa lastpallar. Varje morgon efter att han stämplat in klättrade han upp där och gömde sig i flera flera timmar. Läste tidningar och t.om sov!!!
Jag kan inte förstå hur en sådan människa klarar av att leva med sig själv? USCH!

Idag damp Evas ena present ner i brevlådan. Och jag grämer mig att jag inte köpte likadan till mig själv. Men jag hade inte råd. Dumma dumma föräldraledighet!!!!! Fattig som en kyrkråtta.. Och nu är det för sent att köpa. :(
Jaja, huvudsaken är att hon får en sådan iallafall. Hon som önskat sig den. (Bild kan läggas ut efter presentöverlämning) Hon borde nog komma hit om en stund.

Stackars Andreas har börjat med sin pulverdiet idag. Han och Jimmy har fått för sig att de ska gå ner massa kilon i vikt nu på två veckor. Så därför ska de äta pulversoppa och leva på 600 kcal om dagen. Alla normala människor vet ju om att det är helt fel sätt att gå ner på om man vill behålla vikten. Men som de säger. De vill få en liten kick och kanske samtidigt ändra synen på mat. Jag önskar dem hursomhelst lycka till! Och funkar det ska jag med köra en sån diet. Efter min graviditet och efter amningen är klar. Om sisådär 1 år.
Dock finns det ju inga genvägar till den perfekta vikten. Som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar