måndag 13 september 2010

Goppetti-Goppetti-Gopp

Idag har jag varit hos barnmorskan och lyssnat på bebisens hjärtljud. Sååå mysigt! När jag var i vecka 20 med Gustav låg hans hjärtljud på 150. Med denna lilla/lille krabat ligger hjärtljuden på 136. Tror inte man kan komma fram till så mycket annat än att det är två olika individer i magen :) (Så mamma, vi får vänta och se om det är en tjej denna gången eller inte!) (Tror dock det är en pojk denna gången åxå)
Annars såg allt bra ut! Bra värden, bra blodtryck, bra hb och bra socker i blodet. Tack gode gud!
Jag älskar verkligen min barnmorska Kristina. Världens bästa!

Idag har jag längtat jättemycket efter både Gustav och Andreas. Det är alltid så när det varit helg har jag märkt. När man haft båda sina älsklingar inpå sig 24-7. Det blir så tomt när man kommer till jobbet.
Sen gjorde det ju inte saken bättre av att jag läste Aftonbladet om det där jäkla svinet som mördat sin sambos 2-åring. USCH! Hur kan man göra nåt sånt? Hur kan man leva med sig själv efter att ha misshandlat och tom dödat ett barn?
Han kommer få sitt straff. Och jag hoppas att han kommer få det fruktansvärt i fängelset.
Mamman sover med sitt barns snutte varje natt.
Tårarna rinner ner för mina kinder bara jag tänker på det.
Man är känsligare när man är gravid. Och man kan sätta sig in i saken på ett helt annat sätt när man själv har barn.
Jag är så lycklig för att jag har Gustav och för att jag kan krama och pussa på honom när jag vill.

Andreas är och repar och jag och Gustav har kollat på Händige Manny. Snart är det dags för Lelle och Jamas. (Välling och pyjamas). Och jag ska inta soffläge. Ska ligga där resten av kvällen och inte röra en fena har jag bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar