söndag 5 september 2010

Jag ser bra ut...

... genom våra fönster här hemma nu! (Dåligt skämt jag vet, men jag kunde inte låta bli;)
Inatt måste jag ha ramlat ur sängen och slått i huvudet utav bara h-vete, för jag började putsa fönstrerna här hemma idag. Frivilligt. Har inte hänt på... flera flera år. Men det var behövligt. Det var dags så att säga. Och resultatet blev otroligt bra! :)

De senaste dagarna har varit bra. I fredags kom den förlorade Jänkaren förbi och sa hej efter hemkomsten av sin amerikaresa. Känns som han varit borta huuuur länge som helst och vi har verkligen saknat honom. Men nu är han hemma igen och allt är sig likt. Han hade köpt med sig en present till Gustav. En jättehäftig t-shirt med sea-wars! :) Och så visade han massa häftiga bilder från USA. Coolt land. Borde besökas, men det står inte högst upp på prioriteringslistan just nu för oss.

I lördags var det släktkalas för Dias. 13 pers var vi som firade honom. Trevligt var det, men jobbigt med alla förberedelser och sen ta hand om eländet med all disk. Tur man har diskmaskin. Och tur man bara fyller jämt ibland ;)
Sen kom Jonte och Jimmy hit och grabbarna satt här inne i "bodegan" och gottade sig i öl, vin och whiskey. Jag passade då på att dra med Eva till Mc donald´s och äta en mjuklass. He he.

Och idag har vi varit och firat världens bästa Eva. Givetvis hann inte sakerna som jag beställt på nätet till henne att komma, så hon fick nöja sig med en flarra Rosé och ett vykort om att påskharen är sen med paketleveransen. Nåde posten om sakerna inte kommer nästa vecka!!
Och så har jag ätit massa chokladpudding idag också. Det sjuka är att jag fortfarande är supersugen på chokladpudding. Frågan är om jag kan göra en sats till?

På torsdag ska vi på Ultraljud!!! :) Nu när vi vet vad som väntar oss så längtar man om möjligt ännu mer efter denna coola och underbara upplevelse! Att få se sin lilla bebis, inne i magen på en tv-skärm. Hoppas vi får bättre bilder denna gången. Man kunde ju inte ens urskilja Gustav på ultraljudsbilderna vi fick förra gången.
Så nu är jag då halvvägs in i graviditeten. Känns underbart. Och vi längtar så otroligt mycket efter vårat lilla barn. Och så är vi självklart troligt nyfikna på vad det är för en liten person därinne!

2 kommentarer:

  1. Tack för idag, det var mysigt!

    Förstår att du längtar efter ultraljudet, då blir allt liksom verkligt :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Halvvägs redan?! Shit, så fort tiden går! Då är det snart dags då... =)

    SvaraRadera