torsdag 22 april 2010

Muffinsbak..

...blev det idag. Morotsmuffins med frosting. Och goda blev dem åxå. I de fina formarna jag fått av Eva.
Mannen min jobbar eftermiddag. Det klart tråkigaste passet. För mig. Hans absoluta favorit.

Snart kommer han hem och jag välkomnar honom med en av hans favoriter; Tonfisksallad med hemgjord vitlöksås och vitlöksbröd.
Det sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen. No shit sherlock. Kan inte göra annat än stämma in.
Massa fniss i soffan blev det med Eva idag. Hon gravidtrött och jag mammatrött. Det är något visst med mammatröttheten. Inte alls som jobbtröttheten eller för-lite-sömntröttheten. Det är något annat.
Imorrn är det dags för konsert. Khoma på Sticky fingers med Marcus. Konstigt nog har jag inte längtat ihjäl mig som jag brukar när det är dags för konsert. Och i synnerhet när det är en konsert med några av mina absoluta favoriter. Men det bådar gott. Det är då det brukar bli som bäst.
Jaana hade fått amigurumikaninen jag virkat till henne med posten idag. Hon blev glad. Och rörd sa hon. Hon har varit lite nere och deppig och jag ville överraska med en present. Hoppas hon tar väl hand om lille Stanley.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar