söndag 25 april 2010

Mormorsrutor..

.. har jag velat ge mig på länge, men inte orkat lära mig.
Igårkväll youtubade jag hur man gör dem o har nu faktiskt gjort min första ruta. Jättelätt dessutom! :)
Så nu kommer Gus få en fin filt till sin kärra. Och de e så bra o sitta o virka några rutor lite då o då utan ngn press på att bli klar, eller komma ihåg vilket varv man är på! Kul!!! :)
Var ute hos mina föräldrar i Torestorp idag. Jag o Gus. Det va mys. Fint väder o allt. Jag sydde ihop två kuddfodral och gjorde 3 st kalikåmaskar. Jag vill köpa mig en egen symaskin, men som mammaledig har man det inte fett i plånboken direkt så det får vänta. Mor min är ju snäll och lånar ut sin till mig.
Vi bestämde att vi ska hjälpa till med veden till helgen. Eller, min man får hjälpa till o klyva ved, jag o mamma o Gus drar till Gekås. He he. Bra fördelning..
E messade o berättade att vattnet gått, men att hon fortfarande är hemma o väntar på värkarna. Ska bli sååå kul när bebisen tittar ut! Jag längtar verkligen efter HONOM. Jag är helt hundra på att det bor en liten kille därinne. Förvånad jag kommer bli om det är en liten tjej nu.. Jag har virkat en stor lila Kanin till bebisen. Ska hotta upp den med en rosa rosett om det blir en tjej och en grön halsduk om de blir en kille.
När jag väntade Gustav var ju både jag o min kille helt övertygade om att det var en liten tjej i min mage. Man kan säga att vi minst sagt blev förvånade när Gustav tittade ut! Såg ut som en liten fågelunge! Min lilla pippi. Det absolut bästa i livet! Dagarna går fort o han har redan blivit 1 år. Och en vecka. Tänka sig..
Nu ska jag fortsätta att virka mormorsrutor av restgarner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar