onsdag 21 april 2010

Det okända...

.. Vad besviken jag blev!

Rusade till tv:n för att se mitt kl 8-onsdags-program och får då beskedet att "Det okända" har säsongsuppehåll!!! Attans.

Ibland tror jag att jag är lite spöklig av mig. Att jag kan se andeväsen. Som den där natten på Falks grav. Eller den där kvällen i mitt barndomshem. Eller den där eftermiddagen på grusvägen vid min gamla lägenhet i mitt "gamla liv".
Men jag vet inte.
Kan vara inbillning åxå.
Eller att jag så gärna skulle vilja kunna se. Trots att jag inte vågar.

Idag har jag o Eva varit på Loppis. Jag älskar Loppis. Jag älskar att göra det där speciella fyndet.
Köpa den där jättefina saken extremt billigt. Att få åka hem o sätta upp den på hyllan i köket, eller lägga den på bordet. Då är jag satisfied. Konstigt egentligen. Att man kan bli så himla glad av att få köpa något.
Hursomhelst.
Idag fyndade jag en ungsfast form från Rörstrand. Inte var det picknick dessvärre, men fin ändå. En grön/brun löpare till mitt "äpple"-matsalsbord blev det åxå. Och en te-burk. En sån där svart med kineser på.
Oj! Just det! En orange typ kanna i plast åxå.
Totalt 85:- Billigt.
Eva köpte ett gammalt dockhuvud. Så himla Eva! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar