lördag 24 april 2010

Khoma!!!

Fy satan vad bra det var igår!!! Som jag tidigare skrivit så var jag inte alls upplagd för ngn konsert. Trött o grinig hade jag varit hela dagen, men oj så bra det blev!
Jag och Marcus åkte sent. Kl 20,45 kom vi från Borås och var framme på Sticky Fingers vid 21,45. Missade förbandet gjorde vi, men enligt källor som var på plats och såg det var det ingenting att ha.

Khoma gick på scen kl 22,00. Började med en ny låt och sedan varvade de nya och gamla o hade en riktigt bra låtlista. Det enda jag saknade var Guillotine. Hur kan de ha en konsert utan den bästa bästa bästa låten?! Kanske som Kent, som aldrig kör Kräm längre. Å andra sidan har väl Kent hållt på liiite längre än Khoma.

Mitt betyg på konserten var 4. En 4++ hade det blivit om de även kört Guillotine. Men denna gången gav jag dem inte en 5 som jag gav deras spelning på Peace & Love 2006. Den var magisk.

Idag har jag och Eva kört Loppismaraton. Kl 9,00 begav vi oss till Ekhagens loppis. En aning besvikna åkte vi därifrån tomhänta. Men då stannade vi på en loppis på Ribbingsgården. Där köpte jag en liten porslinsuggla för 1:- samt en prisma med ngn kula på i silver. Kanske kan ha som handtagssmyckning på ngn dörr. Den kostade åxå 1:-

Sedan begav vi oss till Borås second hand där vi även fyndade i onsdags. Denna gången köpte jag velourtyg samt gardin/lampskärmsfransar. Jag ska nämligen ge mig på att sy Kalikåmaskar (kolla bilden) till E´s och M´s bebisar som snart ska poppa ut. Ni kommer väl ihåg Kalikåfigurerna vi sydde i syslöjden i skolan?
Köpte även en träuggla (Ja, jag älskar ugglor!!!) som är en sparbössa. Assöt!
Totalt gick mina inköp på 37:- Billigt!
Nu är sonen nattad för ikväll, mannen är och jobbar ett nattpass och jag ska krypa upp i soffan med lite snax och ha fjärrisen helt för mig själv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar