onsdag 28 april 2010

It ain´t over til the fat lady sings..

Dags att hoppa upp o rita ett stort fett kors i taket..
För idag.
Idag har jag börjat träna!!!!!!!!
Jag är den sista på jorden. Den absolut sista på jorden oberoende på vem du än frågar som skaffar sig ett gymkort o börjar träna.
Men som rubriker säger: It ain´t over til the fat lady sings. Och det e inte över förrän den feta tjejen börjar träna! :)
Jag och mannen min stegade in på friskis och svettis idag o träffade en instruktör som visade oss grunderna o vips så var vi igång.
Har faktiskt vägt mig och mätt mig o tänkte kolla varje vecka eller nåt sånt där om det minskas nåt. Men det är faktiskt inte av den anledningen jag gör det. Utan för att bli piggare o orka mer.
Det är väldigt skönt o ha stöd av min man. Han behöver det nästan lika mkt som jag. Och så skönt o komma igång! Få upp flåset lite o kanske få bort mitt dumma ryggonda som gör att jag vaknar varje morgon kl 4,00 o inte kan röra mig.. typ.

Ska sätta mig i soffan o fortsätta virka på Gustavs filt till vagnen. Jag gör mormorsrutor i grönt, blått, turkost, lila och beige. Kommer bli fin när den är klar tror jag.

Imorrn är det träning (kondition) samt umgänge med systra mi. Mannen min ska ha middagsbjudning för några vänner och sen beger de sig till staden för lite samkväm. Så det blir soffan och virkning för mig imorrn åxå. Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar