torsdag 2 augusti 2012

Huset blir ett hem

Det händer mycket hemma nu.
Andreas och farfar kämpar med att få upp parabolen, dra sladdar och ställa in mottagningen. För en som jobbat på viasats kundtjänst var en installatör självklart eftersom jag vet hur krångligt det är. Men icke! Andreas vill göra det själv! Skyll dig själv säger jag..

Jag håller på att klä om sitsarna på köksstolarna till svart skinn. Kommer bli superbra när det är klart! Köksbordet är hur stort som helst. Bra! Då får alla plats!

Och igår kom våra soffor! Vad skönt med ett vardagsrum i huset äntligen! Vi har levt utan det viktigaste rummet sen vi flyttade hit så det kändes ovant att sitta där igårkväll. Nu ska jag hitta gardiner jag gillar bara. Och så får vi ha gamla skruttmöbler ihop med sofforna tills vi hittar nåt annat vi gillar!







2 kommentarer:

  1. Vad härligt det är när det går framåt! :)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen kul att se hur ett hem växer fram.

    SvaraRadera