lördag 25 augusti 2012

Trädgårdsfixardags igen

Klockan 9,00 satte jag och Marcus igång igen. Denna gången var det alla gamla rhododendron på framsidan som skulle väck.
Och titta så fint det blev!



Tog ingen "före" bild, men det var en tjock vägg av buskar längs hela hussidan. Trollhasseln behölls men flyttades ut och klipptes litegrann och sen såddes gräs.
Vi tog även bort det fula busk-trädet vid häcken och sådde gräs där.



Andreas var våran pass-upp och serverade både kaffe och lunch under dagen. Självklart var Gustav med och hjälpte till.
Och Vincent.



Jag satte ner både vita krokus samt snödroppar där jag ska sätta ett fågelbord. Ska bli kul och se om det kommer upp något i vår.
Och titta så fin min nerklippta trollhassel blev i min urna!




1 kommentar:

  1. Vilken skillnad! Det blev riktigt bra.
    Trollhassel är vansinnigt fint <3

    SvaraRadera