torsdag 25 november 2010

Ljuv musik...

.. spelas i mina öron just nu. Kjellvanders nya "the rough and rynge" går inte heller av för hackor. Precis som alla andra album han släppt är detta jättebra!
Jag var lite orolig inför detta album då jag hört att det skulle vara mer electroinspirerat och jag är ju inte så mycket för electro. Och speciellt inte Kjellvander + electro. Varför ändra på hans vinnande koncept lixom?
Men nu, nu när albumet är här och jag lyssnar så kan jag med glädje konstatera att det slaget av electro som jag räknat med lyser med sin frånvaro! :)

Och nästa fredag ska jag och Linda gå till Saga och kolla på honom live! :) Än en gång är det dags. För vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på. Men 5e tror jag.
++++ hade hans konsert fått i tidningen. Och vad sägs om denna inledning av recensionen?

"Att se Sveriges främste folkrocksångare live är att för en stund kliva bort från den moderna vardagens ständiga hets. Sluta bry sig om statusuppdateringar, SMHI:s klass 2-varningar och gnälligt twitterhat. Som ett andningshål."

Det är den känslan musik ska ge en. Eller den känslan jag söker i musiken. Komma bort för en stund.

1 kommentar:

  1. Det ska bli så kul!! Var ett bra tag sedan jag såg honom sist nu...

    SvaraRadera