lördag 13 november 2010

Kl 06.00..

.. Började min Lördag idag. Det är så när man är mamma och pappa, men konstigt nog vänjer man sig aldrig.
Det man däremot har vant sig vid är att vara helt död kl 21 på kvällen. Att verkligen vilja gå och lägga sig då är egentligen helt sjukt, men så är det att vara småbarnsförälder. Med för lite sömn i bagaget blir vardagen outhärdlig!

Denna helgen skulle jag och Dias rå om varann. Vi skulle umgås. Sitta i soffan och prata med varann och laga god mat osv osv. Men igår ringde hans jobb och ville ha in honom 12 timmar övertid idag = massa pengar!!! Det tackar vi knappast nej till, så nu är han och jobbar.

Jag och Gus ska göra det bästa av situationen och umgås med Eva och Dex. :)

Har varit dålig på att blogga det senaste känns det som. Det beror inte på att jag inte vill utan snarare på att jag inte har något att skriva om. Det händer inte så mycket för tillfället. Och det är så tjatigt att bara skriva om ur trött jag är hela tiden.

Det enda jag gör är att räkna ner. Tills jag slutar jobba. Och det är konstigt egentligen för jag gillar verkligen att gå till jobbet och umgås med sköna människor samtidigt som jag knappar lite på datorn. Ingen stress eller massa jobbiga böjningar så långt ögat når. Men det är väl så. Jag längtar efter bebisen. Så enkelt är det.

Behöver verkligen införskaffa mig ett par vinterskor. Jag och Dias skulle åkt till k-land och fixat detta idag egentligen men nu jobbar han ju. Och han är ägare till plånboken som betalar så jag får nog vänta lite till på mina vinterskor. Det är väl inget fel att gå i ett par låga tyg-converse på vintern visserligen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar