söndag 25 december 2011

Julafton!

Iår kom turen till att fira julafton med min familj. Sen barnen kom har jag vägrat att flänga hit och dit och fira jul två gånger på samma dag och bara vara sjukt stressad så vi har istället valt att fira vartannat år med min sida och vartannat år med Andreas sida. Den familj som blir förpassad får hålla sig till tåls med att träffa oss och barnen på juldagen eller annandagen.
Iår åkte tyvärr Andreas på att jobba 7-19 så vi firade hela dagen utan honom och det gick bra. Men saknad var han såklart!

Gustav sitter tåligt och väntar på kalkonen. Japp, vi struntade i alla lagar och regler iår och körde på kalkon. Alla har ändå hunnit bli så trötta på all julmat när julafton väl nalkas.

Ellen gör sitt bästa för att bli så gullig som möjligt på kortet. Inte svårt alls, hon lyckas alltid!

Gustav får syn på tomten utanför fönstret!
Och det visade sig att han hade med sig en massa paket!
Men Gustav var livrädd för honom och klamrade sig fast i mitt knä samtidigt som han upprepade gånger sa: "Mamma håll!"
Ellen däremot var inte rädd. Men oj så trött. När det är jippo på gång vägras det nämligen sovas middag!
Imorses var det två pigga barn som ville upp redan 5.45 och leka med alla julklappar. Jippi, tänkte mamman!


1 kommentar:

  1. Söta! Och så gulligt med tomten. Frejas kommentar till tomten: "Men mamma, tomten har ju fötter och ben!" Hon trodde tomten var ett spöke... ;) Men hon var inte rädd.
    Och jag känner också igen våran tomte lite, undrar om det är samma som var när jag var liten då kanske? ;)

    SvaraRadera