tisdag 19 juli 2011

Ovälkommen inflyttning.

Trotsen har flyttat in igen. Den stör i varenda steg jag tar och lägger krokben på mig. Den lägger sig i varenda moment jag gör och försöker göra tvärtom.
Med trotsen flyttade även tröttheten in. Usch så trött jag är. Har inte ork till nånting. Och eftersom trotsen motarbetar allt jag gör går all energi åt till att försöka lura trotsen, alternativt fjäska eller muta den.

Jag har alltid hatat fjäskande och mutande föräldrar. Men nu förstår jag. Man gör det för att överleva. För att få en andningspaus och lite lugn och ro. "Det är bara en fas, det är bara en fas som snart går över" säger jag till mig själv hela tiden. Men när energin saknas, skriken överröstar mina tankar och allt bara är blaha och jävligt jobbigt hjälper inte fas-tänkandet.

Tur då att Ellen-bellen-bus är inne i en bra-period. Fasta rutiner har gjort att nattningarna är busenkla och likaså vilorna. Man kan läsa henne utan och innan.
En riktig mat-tjej har hon även hunnit blivit trots bara 5 månader gammal.


Igår var jag och mamma på kappahls halva rea-priset rea och vi bunkrade upp med kläder till Ellen inför nästa sommar. När nya klänningar kostar 25:- istället för 149:- så köper man ju endel. Shit, kommer inte behöva köpa ett enda plagg nästa sommar till henne.
Till Gustav fanns inte nånting. Sån otrolig skillnad på modet till tjejer och killar. Sjukt.
Men mamma köpte en duplo brandbil till honom så lyckan var total ändå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar