måndag 11 juli 2011

11 timmar och bort med alla måsten!

I precis 11 timmar brukar Ellen sova på natten utan att vilja ha mat nu för tiden. Det är skönt det! Funderar dock på att försöka skjuta allt så att hon inte går upp kl 6. Det är lite för tidigt tycker jag. Men när man ser henne ligga och fäkta med de små armarna, sparka hysteriskt med benen och skina upp som en sol när hon ser att jag vaknat, ja då är det inte så jättejobbigt att gå upp ändå.


Äntligen är dopet över också. Och vilka fina presenter hon fick! Och trots att jag själv gått ur svenska kyrkan för längesen så måste jag ändå säga att det nog hör till ändå. För det är nåt speciellt med kyrkan. Högtidligt på nåt sätt. Även om jag inte delar det den står för till 100% och själv inte vill vara medlem så känns det bra att mina barn är det nu.

Nu finns det inga måsten kvar. Ska försöka ta dagen mer som den kommer. Boka upp mindre, njuta mer. För jag insåg härom dagen än en gång att det nog är fullt möjligt att bli utbränd som mammaledig. Usch vilken stress jag känt av det sista.
Men nu är det slut på det!


Och kolla in Gustavs fina tischa! 80:- kostade den och då gick 20% till "för varenda unge". Som är Unicefs kampanj för barn världen över att de ska få vara just barn! Heja h&m!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar