fredag 22 juli 2011

Dålig början, bra slut!

Min dag började illa. Skit rent ut sagt. Kl 5,45 vaknade Ellen. Försökte söva om henne med napp och snutte-tricket och när jag precis lyckats kommer Gustav in och väcker oss. 6,45.
Då var det bara att gå upp.
Jag var så trött. Så grinig. Och så jäkla uppgiven.

Hela dagen har varit som en enda lång uppförsbacke.
Med skrik och gap. Med trots, bråk, tårar och sura miner.
Från hela familjen.
Men sen kom farmor och farfar och förgyllde våran dag. Och speciellt Gustavs dag. Så glad han blev. Lek och bus med dem i tre timmar och Gustav somnade i soffan kl 19. Helt utmattad, men lycklig!

Det blir en skön kväll med min bok i soffan ikväll.

Imorrn är det trip till torestorp som gäller. Pappan jobbar så extrapappan Marcus rycker in och spelar familjefar. Han gör det så bra. Och det ska bli supermysigt imorrn!


Mina finisar. Dem bästa. Trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar