torsdag 1 november 2012

Lite småångest..

... Har jag faktiskt för att jag inte bloggar längre.
Men hur ska det hinnas med?
Dagarna går i stort sett ut på att överleva.
Att vardagens livspussel skulle vara så här svårt att få ihop hade jag ingen aning om. När jag satt här hemma och klagade över tristessen när jag var mammaledig och hatade hemmets alla sysslor. Nu hinns inget sånt med längre. Nu skulle jag vilja ha lite tristess.. Jag har ingen tid alls. Till nånting känns det som. Och om tiden möjligtvis skulle infinna sig, som den faktiskt har gjort nån dag, ja då finns inte orken där.
Allt som oftast stupar jag i säng vid 21-tiden. Då har det varit ett högt tempo från det att iphonen väcker mig vid 5,45 tills dess att ungarna är nattade kl 19. Två ynka timmar egentid är vad som finns per dygn. Två timmar!

Så alla ni fina vänner där ute. Ha förtröstan! Det är såhär mitt liv är just nu.. Det är därför jag knappt hör av mig. Det är därför ett sms ibland kan ta en dag att få svar på och det är därför jag ibland inte ringer upp er efter ett missat samtal. En vacker dag är det er tur! Då blir det goa middagar, fikor och häng igen! Jag lovar!

Några bilder från den senaste tiden bjuder jag på här:
















3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är mammaledig. Då det ser ut som att du inte är inne på din blogg särsklit ofta för tillfället väljer jag ändå att publicera detta inlägg.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Fr.o.m. 2012-01-01 kan man även få premiepeng insatt till pensionen under tiden man är beviljad graviditetspenning av Försäkringskassan.

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Mikael
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
  2. Tack men nej tack.
    Dessutom är jag inte mammaledig längre.
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej igen Linda, och förlåt att jag tränger mig på igen.
    Jag skriver inte till dig för att jag vill sälja någon försäkring utan du kan ha rätt till den här försäkringen via din arbetsgivare som kan ha tecknat avtalsförsäkring hos oss, se länk nedan. http://www.aftonbladet.se/kampanj/lo/article15709349.ab

    Detta är en ersättning som går bra att ansöka om retroaktivt för barn födda efter år 2000.

    Vänliga hälsningar
    Mikael
    AFA Försäkringar

    SvaraRadera