lördag 10 november 2012

Idag har jag, Kattis och alla barnen hängt här. Först var vi ute i skogen och plockade mossa till julpynt som skall tillverkas längre fram. Trevligt att ha dem alla här och vi bjöd på köttfärssås och spaghetti till lunch. Men usch vilken gnällig dotter jag haft här idag. Ingenting har varit bra. Säkerligen på väg att bli sjuk.
Och så fort våra gäster åkt stensomnade Ellen.
Jag passade då på att tvätta, dammsuga, skriva inköpslista, dricka en snabb kopp latte i soffan med gugge samtidigt som jag jobbade lite hemifrån..
Det märks nämligen av på nelly.com att julruschen är på ingång. Jäklars vad många ordrar som görs runt om i europa!
När Ellen vaknade åkte vi och handlade. Jag hade glömt lördagsgodiset igen nämligen.

Jag är nästan klar med julklapparna för iår. Känns så skönt att jag allt som oftast är ute i god tid när det gäller julen. Men sen är det ju faktiskt nästan bara mina barn som jag köper till. Det räcker så tycker jag.

Igår hade vi utförsäljning på jobbet igen. 1 gång i månaden får vi anställda köpa loss. Och vilka fynd jag gjorde igår igen. Bla Mössa från geggamoja, Tröja från esprite till gugge, Klackskor från kavat till ellen, Ballerinakjol till Ellen från Ej sikke lei och endel smink och smycken. Men det bästa av allt. En plånbok till mig från Tiger of Sweden för ynka 100:- Istället för 799:- som det stod på prislappen! Lycka! Jäkligt bra personalförmåner man har! :)

Kvällen igår tillbringades med kattis och evve. Vi kollade paranormal activity och chipsade lite grann. Mys!

Nu snart dags för middag här och sen badning.

Imorrn tar jag med mig barnen hem till min pappa för lite fars dags firande! Barnens pappa får vi fira när han kommer hem från jobbet på kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar