tisdag 20 september 2011

Livspusslet

Jag är faktiskt stolt.
Över hur jag tillbringar min mammatid. Hur jag uppfostrar mina barn. Hur klockrent mina rutiner funkar och hur jag får livspusslet att gå ihop.

Egentligen saknas det en liten bit av pusslet allra längst upp i hörnet men det försöker jag att inte tänka på. Den biten hittar vi så småningom och kan sätta dit så allt blir superduperperfekt. För oss.

Alltsom oftast får Ellen hemlagad mat. Kött och fisk. Igår fick hon egengjord äppelpuré och när jag idag tyckte att hon var lite hård i magen rusade jag inte iväg till affären och köpte nån katrinplommonburk. Nä, jag kokade såklart egen plommonpuré som hon smaskade i sig för glatta livet!

Jag vill att mina barn ska veta om hur älskade de är. Känna kärleken med hela sitt hjärta. Det är väl såklart varje förälders högsta önskan.

Jag önskar att de ska växa upp och faktiskt vara nöjda med vad de har och inte hela tiden eftersträva mer som man ser att många barn gör idag.
Sliter upp julklapp efter julklapp utan att ens hinna bli glad.
Sen är rummet belamrat med en massa krimskrams som efter ett år ställs upp på vinden. Olekt.
Less is more tror jag på.

Jag vet att mina barn kommer vara lyckligare med en större sparad slant på sitt konto än en massa krimskrams under uppväxten som de tröttnar på.
Igår fick Gustav välja ut en leksak på EKO och betala med pengen han fick av mormor. Det gick inte att ta miste på lyckan i hans ögon! En traktor med släp för 59,95 som han lekte med hela kvällen.

En bra start på vuxenlivet som jag vill ge mina barn är betalt körkort, betald bil och kanske tom en betald lägenhet. Med den starten tror jag det är lättare att leva.
För oss är detta viktigare än allt krimskrams i världen!

Livspusslet.
Allas ser olika ut. Vårat ser ut såhär.
Med Hemlagat, hembakat, hemmagjort, självplockat och sparande.
Och givetvis med mycket mycket kärlek.



1 kommentar: