måndag 18 februari 2013

Han börjar bli stor nu..

Jag frågar Gustav: "Kan du ha på dig lille skutt-tröjan till dagis imorgon eller är den smutsig?"
Gustav svarar: "Mamma, jag kan inte ha lille skutt till dagis. De andra barnen tycker inte att han är cool. Jag kan inte ha några Bamsekläder till dagis, dem är inte coola."

Killen är tre år. Eller, blir ju faktiskt fyra om typ två månader. Men ändå! Jag tycker det är lite tidigt.
Visserligen leker han mycket med fem- och sexåringarna på dagis och jämför väl sig med dem då antar jag.

Gugge fick välja tröjor igårkväll på nätet och jag shoppade två på lunchen.







Förutom dessa två har han beställt denna batmantröjan.




Och visst, dessa tröjor är väl snäppet coolare än bamse och lille skutt.

1 kommentar:

  1. Dexter är också väldigt bestämd med vad han kan ha på sig och inte. Än så länge talar han inte om vad som är coolt eller ej men har himla bestämda åsikter om allt - såväl från tröja till strumpor :D

    Mähmän är onekligen bra mycket tuffare än Bamse & co ;)

    SvaraRadera