lördag 5 januari 2013

VAB

Igår vabbade jag för första gången. Klockan var 6,50 och jag och barnen skulle precis gå ut genom dörren och åka till dagis.
Då spyr Ellen. Upp hela vällingen. Över hela hallgolvet, sig själv och sin snutte. Det kom i 4 vågor så att säga. Jag och Gustav bara stirrar på henne och Gustav säger: "Mamma, det där var INTE bra.. Det kom på snutten!"

Så det var bara att ta av sig alla ytterkläder, bära in Ellen till badkaret och duscha av henne samt sanera hallen.
Ringa dagis, messa chefen, kollegan samt en av mina anställda. En stor suck.

Jag och barnen stannade inne och kolla film, lekte med play-doh och bara myste. Och det kom ingen mer spya från Ellen.









Men direkt sjuk kan jag ju knappast påstå att hon är.

Men så inatt kom en spya till- i sängen. Vi får hoppas det var det sista och att vi andra klarar oss!

Vi får avboka våra planer. Jag och Andreas skulle varit barnfria, tagit en fika på stan, shoppat och gått på bio. Vi får skjuta det på framtiden helt enkelt!

1 kommentar: