söndag 19 februari 2012

"Mördarveckan"..

.. Börjar gå mot sitt slut.

Var femte vecka jobbar Andreas nämligen varenda dag och avslutar veckan med tre nattpass varav de sista två är 12-timmarspass. Därav namnet mördarvecka.

Under denna vecka känner jag mig mer eller mindre som en ensamstående mamma där jag knappt ser röken av honom och jag tackar mina fantastiska vänner som finns där för mig och barnen och förgyller våra dagar.

Denna vecka har jag träffat massa goa vänner, haft möte med mäklaren som skall sälja vår lägenhet, varit på Rasmus 20-års kalas samt klämt in två träningspass.
Ena passet körde jag enbart 45 minuter på crosstrainern. Det andra passet körde jag och Eva crosstrainer 20 minuter, lite gym samt 10 minuter rodd. Vi var båda helt övertygade om att vi skulle dö. Eller iaf spy upp vattnet som vi pimplat i oss under träningspasset. Det var bland det jobbigaste jag varit med om!
Efteråt läste vi instruktionerna och insåg att vi båda haft maskinerna inställda på 10, vilket är tyngst.. Rekommendation var mellan 2-4. Oops! Inte konstigt vi höll på att dö!

Veckan som kommer är Andreas ledig. Det firar vi genom att skrapa ner taket i vardagsrummet samt måla det, packar ner onödig skit som står och dräller överallt samt firar med restaurangbesök att mamma och Lennart äntligen gift sig! <3
Två träningspass är bokade också såklart!

Avslutar med ett kort på min fine lille kille. Inte visste jag att man kunde älska nån såhär mycket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar