fredag 20 januari 2012

Att utsätta mig.

De som känner mig vet att jag ibland undviker situationer som kan bli jobbiga.
Jobbiga som i pinsamma. Jobbiga som i andfåddhet och svett och framför allt jobbiga som i barntrots!
Att tex låta Gustav GÅ inne i en affär istället för att åka vagn har fram tills typ idag varit big no no.

Men så idag tyckte jag det var dags. Att utsätta honom. Och utsätta mig.
Så vi åkte till Coop och handlade. Gustav fick gå själv, köra vagnen och plocka i och ur varor..
Och tänka sig! Det funkade! Superbra dessutom!
Han var så glad och stolt.
Tror jag gjort helt rätt som väntat med det här. Nu var han redo.
Orka med en unge som kastar sig på golvet, skriker och gapar och vägrar släppa ifrån sig varorna lixom.

Ikväll ska jag och Andreas käka gott och kolla film.
Nu, snart, när båda barnen sover blir det ryggbiff, hasselbackisar och rödvinsås.
En underbar fredag helt enkelt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar